Ebben a tanévben ezen a napon tartottuk meg az első KEVE (Közlekedjünk Együtt, és Vigyázzunk Egymásra) tanórát.
Az óra elején megbeszéltük, hogy mi a KEVE és a KRESZ mozaikszavak jelentése. Felelevenítettük, hogy mire jók a szabályok, azaz, hogy milyen szabályokat ismernek otthon, az iskolában és a közlekedésben.
Megfigyeltük, hogy minden közlekedésben szereplőnek türelemmel kell lennie a másik iránt. Ezért játékosan közlekedtünk úgy az osztályteremben egyre gyorsabban, hogy ne ütközzünk össze. Majd egymás tenyerébe helyezve a kezünket, láncként indítottuk el a tapsot. Ezzel is az volt a cél, hogy a gyerekek figyeljenek egymásra.
Majd arról beszélgettünk, hogy ki, hogyan szokott iskolába jönni. Mivel a bejáró tanulók iskolabusszal érkeznek, ezért elénekeltük és eljátszottuk „A busz kereke csak körbeforog” kezdetű dalt.
Az óra következő részében a közlekedést segítő tárgyakról beszélgettünk. Elsőként a jelzőlámpa került szóba. Megbeszéltük, hogy milyen jelzőlámpákat látnak a városi közlekedés esetén, s azok kiket, miket irányítanak. Meghallgattunk hozzá egy éneket, megnéztünk egy rajzfilmet és megtanultuk a színek jelentését elsajátító versikét is. A következő percekben elmeséltem Rendi, a rendőrlámpa egyik történetét. Majd színes ceruzák felmutatásával gyakoroltuk a jelentésüket.
Ezután következett Rendi és a többi rendőrlámpa színezése.
Amint a rendőrlámpák elkészültek, egy kép segítségével megállapítottuk, hogy kik közlekednek helyesen, kik nem és miért nem.
A tanóra végén a tanulók felvetették, hogy a gyalogos átkelést az úttesten a zebra segíti. Megbeszéltük a helyes elnevezését és a színeit.
A tanóra végén megnéztünk egy rövid kis filmet, melynek címe: Kresz mese 1.
A tanulók nagy kedvvel dolgozták végig a tanórát, és megkérdezték, hogy mikor lesz a következő KEVE óránk.
Kohlné Engert Klára
osztályfőnök
>>>KÉPEK<<<