Az őszi szünet utáni héten került sor iskolánkban az első osztályos tanulók eDia mérésére.
Az eDia vizsgálja az iskolai felkészültséget, célja, hogy 3 fő műveltségi területen (matematika, természettudomány, olvasás) értékelje a tanulók fejlődését, s ezáltal képes legyen időben jelezni az esetleges lemaradásokat.
A képekkel, hangokkal, animációkkal, videókkal színesített feladatok és a változatos válaszadási formák (kijelölés, kattintás, átszínezés, mozgatás, átrendezés) életszerűbbé, élvezhetőbbé teszik a feladatok megoldását.
Az elsősök feladatsora 3 részből állt:
-számítógépes egérhasználat olvasás előkészségeinek vizsgálatával
-korai számolási készségek vizsgálata
-induktív gondolkodás vizsgálata
Erre a napra a tanulók saját kis „füleseket” hoztak magukkal, hiszen mindenki külön számítógépnél ülve hallgatta és oldotta meg a különböző feladatsorokat. A kicsik nagyon élvezték az új környezetet az informatika tanteremben és tetszettek nekik a feladatok is.
Az eredményeket kiértékelve kapja meg az iskola a gyerekek egyéni kódszáma alapján, melyeket a szüleik számára is eljuttatunk.
A mérés hasznos és nekünk is útmutatót ad a tanulókkal való foglalkozásokhoz.
Jó dolog lenne, ha akár kéthavonta lenne ilyen lehetőség, hogy valóban nyomon követhető legyen a fejlődésük.
Hirth Judit
osztályfőnök
>>>KÉPEK<<<