A tavalyi évhez hasonlóan az iskolánkba járó 1. osztályos tanulók jelentkeztek egy online iskolakezdő mérésre. A SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport és az MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport munkatársai egy online Iskolakezdő Mérőcsomagot (IKM) fejlesztettek ki. Célja, a tanulók iskolafelkészültségének feltérképezése. A mérőcsomag jelenleg 4 terület vizsgálatát teszi lehetővé: tablet- és egérhasználat képességét, az olvasás előkészségei közül a fonológiai tudatosságot, a matematika tanulásának előfeltételei közül a korai numerikus készségeket, valamint a hatékony tanulás szempontjából egyik legfontosabb gondolkodási képességet, az induktív gondolkodást.
A tesztek egy általános indikátort adnak a gyermekek képességfejlettségi szintjéről.
Ezzel a fejlesztéssel nagyban támogatják a pedagógusok munkáját. A teszteredmények megfelelő alapot szolgáltatnak a gyermekek egyéni igényeit figyelembe vevő fejlesztő tevékenységek tervezéséhez és megvalósításához és nem utolsó sorban a tehetséggondozáshoz.
Az eredmények elemzése, valamint arról a szülők tájékoztatása, mindenképpen hasznos a tanulók további tanulmányi eredményeinek alakulására, sikereire, a sikertelenségek és kudarcok elkerülésére.
A feladatsorok nem voltak mind könnyűek, de ez nem rontott a tanulók lelkesedésén. Végig motiváltak maradtak, elmondásaik alapján szívesen végeznek el majd újabb teszteket. Jó volt látni azt az élvezetet, ahogyan ezt az új, számukra ismeretlen, azonban mégis vonzó helyzetet kezelték.
Égi Veronika
osztályfőnök
>>>KÉPEK<<<