Az ovisuli az óvoda és az iskola közötti átmenet zökkenőmentesebbé tételét szolgálja, lehetőséget teremtve a két intézmény közötti harmonikus összehangolásra.
A mai napon a 2. osztályosokkal együtt tartottuk meg iskolánkban az 1. ovisuli foglalkozást. Az általam tartott foglalkozás célja az volt, hogy a nagycsoportos gyermekek nyitott, vidám és kiegyensúlyozott légkörben tölthessenek el egy órát.
Nagy örömünkre szolgált, hogy Somberekről 10-en és Görcsönydobokáról 2-en is eljöttek, őket szüleik kísérték.
Foglalkozásom anyagát a gyermekek életkori sajátosságait, az iskolai követelményeket és a több éves fejlesztő munka során szerzett tapasztalatokat figyelembe véve állítottam össze. A fő feladat az ismereteik gyarapítása és a képességek fejlesztése volt.
Játékos formában a célnak megfelelő feladatok segítségével fejlesztettem a gyermekeket az alábbi területek szerint:
- pszichomotoros funkciók közül a mozgást: nagymozgást, finommotorikát, beszédmozgást. Az orientációt: testsémát, a téri- és időbeli tájékozódást. A beszédet: artikulációs mozgásokat végeztünk, a beszédészlelést, hangsor- és szóismétlésekkel, hangidőtartamokkal.
- kognitív funkciók közül az észlelést: mind a vizuálisat és az auditívat. A figyelmet, az emlékezetet, a gondolkodást, és a szerialitást.
Az óra vége felé mindenkinek jól esett az önfeledt éneklés Helga tanár nénivel, akit már az ovisok ismernek. Ő hittan foglalkozásokat tart nekik az óvodában.
A leendő elsősök bátrak, érdeklődőek és a feladatokra nyitottak voltak. Bízom benne, hogy a mai nap után már egy kicsit magabiztosabban, lelkesen, örömmel vágnak neki az első osztálynak jövő szeptemberben.
Égi Veronika osztályfőnök